Niamh jest bardzo drobnym stworzonkiem liczy sobie trzy centymetry wysokości, choć jej ogonek dodaje jeden centymetr do długości ciała, waży zaś osiem gram. Wywodzi się od myszoskoczka, jednak jedynym co ją różni od kuzynek myszy jest fakt, że ogon Niamh porasta w całości futerko. Sierść jej jest koloru złotego, nie posiada ona żadnych łatek, pasków czy odbarwień. Nosek i jej łapki są bladoróżowe. Ma czarne przenikliwe oczka, które potrafią wwiercić się w duszę. Na pyszczku nosi pamiątkę po zaciętej walce z drapieżnikiem w postaci trzech blizn, stopniowo coraz dłuższych, gdzie najkrótsza to ta nad jej nosem, a najdłuższa znajduje się na czole. Ubytki w prawym uchu są kolejnym dowodem na jej wojownicze życie. Ze względu na porastające ją futerko i przynależność do Dworu Wiosny nie nosi ona zbyt wiele ubrań, a właściwie ubiera tylko swoją zieloną pelerynkę, sięgającą jej do połowy torsu, przeszytą srebrną tasiemką na szyi. Ubiera też brązowy pas, z powodów czysto praktycznych, często przyczepiając do niego jedną czy dwie niewielkie torby, zależnie od jej potrzeb. Poza tym na tylnych łapkach nosi skarpety, odsłaniające palce, w takim samym kolorze jak jej peleryna, wynika to jednak przede wszystkim z jej wyboru stylistycznego. Kolejnym nieodłącznym elementem Niamh jest jej specyficzny miecz, który zawsze można dostrzec przewieszony na jej plecach lub w jej łapkach.
CHARAKTER
Pierwsze wrażenie jakie sprawia Niamh budzi wątpliwości w jej przynależność do Dworu Wiosny. Wydaje się bowiem chłodna i niedostępna niczym zima. Co jest oczywiście jej zamierzonym efektem. Kiedyś była inna, przykładnym wręcz członkiem domu wiosny. Bardzo pracowita, a przede wszystkim ciepła, miła, pomocna, jak i empatyczna. Śmierć jej przyjaciółki sprawiła, że zepchnęła te wszystkie cechy w głąb siebie, uważając je za słabość. Również pojęcie litości stało jej się obce, szczególnie w przypadku dzikich zwierząt. Pomimo, że wydaje się nie pasować do Wiosny, jest bardzo wierna swoim pobratymcom i nie wyobraża sobie odejścia czy zdrady i dołączenia gdzie indziej. Przypięła sobie łatkę samotnika, chociaż w głębi serca pragnie towarzystwa, jednakże po stracie bliskiej jej osoby boi się do kogokolwiek zbytnio przywiązać, wiedząc że w każdej chwili może stracić tę osobę. Odznacza się niezwykłą odwagą, choć niektórzy nazwaliby to raczej głupotą, w końcu taka kruszynka jak Niamh rzucająca się na wszystko co uznaje za zagrożenie? Z reguły bardzo spokojna i cierpliwa, jednak w obliczu potencjalnej walki zdarza jej się ponieść gniewem i nienawiścią, szczególnie wobec pierzastych drapieżników. Irytuje się bardzo łatwo przy innych stworzeniach, szczególnie jeśli te zamiast pomagać (poprzez pomoc rozumie trzymanie się od niej i od tego co robi z daleka) tylko wszystko psują niepotrzebnie wpychając nos w nieswoje sprawy. Pomimo całego obrazu jaki stwarza ma bardzo dobre serce, w końcu uznała za swój cel obronę innych stworzeń przed drapieżcami. Nie przechwala się swoją rolą (nie licząc zatytułowania się Strażniczką Lasu), przez co większość osób nie ma pojęcia co porabia myszoskoczek, więc nawet jeśli sama uważa się za bardzo zwyczajną, tak inni postrzegają ją jako tajemniczą.
HISTORIA
Niamh narodziła się jako jedyne dziecko pary myszoskoczków w Dworze Wiosny. Jej rodzice niczym nie odstępowali reszcie obywateli Wiosny, byli bardzo pracowici i prawi. Na takową też wychowywali swoją córkę. Nia nie mogła narzekać na złe dzieciństwo. Miała wtedy swoją najlepszą przyjaciółkę, Mirę. Była ona mniejszym niż myszoskoczek zwierzołakiem - koszatniczką. Spędzały ze sobą dużo czasu, zarówno ucząc się, jak i na zabawach. Szczególnie upodobały sobie spacery po lesie. I właśnie tam Niamh dowiedziała się, że życie nie jest tak dobre i sprawiedliwe, jak jej od dziecka wpajano. Mira skończyła jako przekąska jastrzębia, a Nia ledwo uszła z życiem z tego spotkania. Po śmierci przyjaciółki pogrążyła się w żałobie, która szybko została wypalona chęcią zemsty. Wbrew swojemu pochodzeniu postanowiła zostać swego rodzaju mścicielką, która poprzysięgła sobie wymordować wszystkie leśne drapieżniki zagrażające komukolwiek. Rodzina uznała to za szalone i próbowała odwieść dziewczynę od tego pomysłu, jednak zgorzkniały po śmierci Miry ojciec dolał oliwy do ognia. Wykuł on bowiem broń o niecodziennym kształcie, przeznaczoną do równie odmiennego stylu walki, a następnie podarował Niamh. Ta pod jego okiem szkoliła się naście lat, jak i w przerwach od walki siedziała zatopiona po uszy w książkach o drapieżnych bestiach jak i przetrwaniu. Mając koło 30 lat na karku wyruszyła wreszcie w głąb lasu by zostać jego strażniczką. Jak nigdy nie pozwalała nikomu na zbyt długie przebywanie z nią, tak niegdyś uratowała dziwne czarne stworzenie od niechybnej śmierci z odnóży bardzo agresywnej skolopendry. Może przez empatię do dziwnej wróżki, pozbawionej tylnych kończyn i nad wyraz bezbronnej, pozwoliła zostać jej nieco dłużej niż zwykle. Oko cudów, jak się mianowało, poznało wtedy motyw wojowniczego myszoskoczka i zaproponowało towarzystwo, jednak Niamh zdecydowanie odrzuciła propozycję. Przez rzadkie powroty do miasta i trzymanie się z dala od cywilizacji urosła do miana miejskiej legendy, część osób w ogóle nie wierzy w jej istnienie, zaś jeszcze inni uważają za wariatkę, której się coś poprzestawiało w głowie po śmierci przyjaciółki. Niedawno spotkała Oko cudów ponownie, które wyszło z bardziej kusząca propozycją, na którą, czy to z desperacji czy naiwności Niamh się zgodziła, więc od pewnego czasu można ją spotkać w towarzystwie czarnej, latającej kulki.
Jeśli nalegasz możesz iść ze mną, ale nie plątaj mi się pod nogami
Mechanika
Statystyki
■ Szybkość 5
■ Siła 3
■ Wytrzymałość 3
■ Percepcja 5
■ Intelekt 3
Słabości
■ Miękkie serce - pomimo pozoru posiadania kamienia zamiast serca Nia jest bardzo wrażliwa na krzywdę innych inteligentnych istot. Jest w stanie bardzo nieprzemyślanie rzucić się w wir walki byleby kogoś uratować, nawet jeśli miałaby przypłacić to własną głową.
■ Duma - myszoskoczek jest zbyt dumny by poprosić kiedykolwiek inną osobę o pomoc. Nawet jakby straciła wszystkie łapki i umierała z wykrwawienia, na pytanie czy udzielić jej pomocy, stwierdziłaby, że da sobie radę sama.
■ Nieumiejętne posługiwanie się bronią - chociaż opanowała do mistrzowskiego stopnia posługiwanie się swoim spersonalizowanym mieczem, zwierzołak nie radzi sobie za dobrze z jakąkolwiek inną bronią, więc utrata jej miecza jest równoznaczna z jej bezradnością.
■ Asocjalna - przez długie przebywanie w samotności i z dala od cywilizacji Niamh straciła większość umiejętności interpersonalnych przez co kontakt z innymi sprawia jej czasem trudności. Ni posiada wyczucia ni taktu.
Opis Magii
■ brak
Wiedza i umiejętności Niemagiczne
■ Wiedza o drapieżnikach - godziny spędzone w bibliotece, jak zarówno i w lesie sprawiły, że Niamh bardzo dobrze zna się na okolicznych zwierzętach drapieżnych. Potrafi je bez problemu rozróżniać, tropić, a nawet zna ich słabości. W końcu pierwszym krokiem do zwycięstwa jest poznanie wroga.
■ Mistrzowskie posługiwanie się Mirą - Nia dostała niegdyś spersonalizowany miecz, wykuty specjalnie dla niej. Niemal całe życie spędzone z tą bronią przy boku sprawiło, że świetnie wypracowała indywidualny styl walki - prócz klasycznych ciosów potrafi ciskać swoim mieczem, żeby za chwilę go przyciągnąć lub zmienić jego tor za pomocą nitki do niego przymocowanej. Również używa go, by ułatwić sobie poruszanie się po lesie.
■ Ekspert od pułapek - jako że drapieżniki te bardziej niebezpieczne zwyczajnie były poza zasięgiem wojowniczego myszoskoczka, opracowała ona wiele pułapek, poznanych zarazem z ksiąg i doświadczenia, które pomogły jej pokonać lub przegonić największe bestie.
■ Od jakiegoś czasu towarzyszy jej dziwaczny twór, twierdzący, że jest wróżką. Toleruje jego obecność przez złożoną obietnicę.
Posiadane żetony:
Wiedza (sowa) 2 z 3 - Czytać i pisać umiesz, a w kwestii dzikich bestii, tropienia i przetrwania w głuszy wiedzę masz taką, że ho ho! W-F (niedźwiedź) 2 z 3 - Włóczenie się po terenach wiosny powoli wyrabia ci kondycję. Tak trzymać! Manualne (lis) 1 z 3 - Czy mowa o oprawianiu zwierzyny, czy szykowaniu schronienia, sprawne dłonie znacznie ułatwiają pracę. Kocie ruchy (kot) 1 z 3 - W głuszy łatwo zmienić się z ofiary w drapieżnika i odwrotnie, a w takich sytuacjach przydają się chociażby podstawy skradania. Przetrwanie (wilk) 1 z 3 - Wiesz co możesz jeść żeby się nie zatruć, a do tego radzisz sobie z budowaniem schronień. Drapieżnik (aligator) 2 z 3 - Lata spędzone na polowaniach i doskonaleniu rzemiosła wydały plon w postaci jednego z lepszych łowców jacy stąpają po Gościńcu. Może jeszcze trochę brakuje ci do perfekcji, ale niewiele już trzeba do tego poziomu.
Ekwipunek
■ Zielona pelerynka, przewijana srebrną nicią.
■Mira - niezwykły miecz wykuty specjalnie dla Niamh, który został odpowiednio dostosowany do jej potrzeb.
■ Pasek z dwoma przyczepionymi do niego torbami.
Odbyte przygody
■ Linki do przeżytych przygód
■
■
Dodatkowe informacje
■ denerwuje ją bardzo, gdy jest mylona z myszą ■ zdecydowanie woli przebywać w lesie i biwakować niż przebywać w “cywilizowanej” części terenów Wiosny ■ po śmierci Miry już nigdy nie miała nikogo tak bliskiego ■ jej rodzina żyje i ma się dobrze, jednak przez swój charakter znacząco oddaliła się od nich ■ za dzieciństwa uczyła się magii uzdrowienia, jednak po incydencie całkowicie odrzuciła tę ścieżkę i skupiła się na trenowaniu walki wręcz ■ zdarza jej się rozmawiać ze swoimi mieczem, do którego zwraca się jak do starej przyjaciółki ■ jej najlepszą dotąd “zdobyczą” jest myszołów
Bardzo przyjemna KP, co do opisów nie mam żadnych zastrzeżeń ;D
A w kwestii mechaniki to już śpieszę z pomocą:
Żetony: Wiedza (Sowa) 2 z 3 - Czytać i pisać umiesz, a w kwestii dzikich bestii, tropienia i przetrwania w głuszy wiedzę masz taką, że ho ho!
W-F (Niedźwiedź) 2 z 3 - Włóczenie się po terenach jesieni powoli wyrabia ci kondycję. Tak trzymać! Manualne (lis) 1 z 3 - Czy mowa o oprawianiu zwierzyny, czy szykowaniu schronienia, sprawne dłonie znacznie ułatwiają pracę. Kocie ruchy (kot) 1 z 3 - W głuszy łatwo zmienić się z ofiary w drapieżnika i odwrotnie, a w takich sytuacjach przydają się chociażby podstawy skradania. Przetrwanie (wilk) 1 z 3 - Wiesz co możesz jeść żeby się nie zatruć, a do tego radzisz sobie z budowaniem schronień. Drapieżnik (aligator) 2 z 3 - Lata spędzone na polowaniach i doskonaleniu rzemiosła wydały plon w postaci jednego z lepszych łowców jacy stąpają po Gościńcu. Może jeszcze trochę brakuje ci do perfekcji, ale niewiele już trzeba do tego poziomu.