Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 O rasach wszelakich

Go down 
AutorWiadomość
Licho
Prastare Licho

Licho


Liczba postów : 130
Join date : 11/12/2018

O rasach wszelakich Empty
PisanieTemat: O rasach wszelakich   O rasach wszelakich EmptyNie Gru 16, 2018 6:53 pm

Krasnoludki
O rasach wszelakich BwPC9NP


Najliczniejsza i najbardziej ujednolicona rasa - przynajmniej w porównaniu do innych. Jej przedstawiciele mają dwie ręce i nogi dołączone do korpusu. Mogą mieć różny wzrost, masę, kolor skóry i owłosienia, mniej lub bardziej bujnego. Zazwyczaj dożywają stu zim - o ile do tego czasu nie padną ofiarą drapieżników, chorób  i kataklizmów. Przeważnie są monogamistami kultywującymi tradycje przodków - przejmują prace z ojca na syna, przydomek itp. Wiadomo, zdarzają się wyjątki, tacy nonkonformiści zostają albo słynnymi personami, albo dołączają do włóczykijów nie mogąc odnaleźć się w tym społeczeństwie.
Jeśli chodzi o ich pochodzenie to ponoć są pierwszą rasą, która zamieszkała w Gościńcu. Krasnoludki urzekły sobą Prastare Licha, a te w podzięce pozwoliły im się tu osiedlić oraz przekazały dar wiedzy, który po dziś dzień jest przez Krasnoludki skrupulatnie wykorzystywany. Choć na zewnątrz wyglądają na najbardziej niepozorną rasę, to trzeba pamiętać, że poradziły sobie w Gościńcu bez magicznych talentów Wróżek czy pazurów Zwierzów... A to już o czymś świadczy.

Bonusy Rasowe

  • Zazwyczaj są bardzo ciekawskie świata i chłonne wiedzy - zarówno tej teoretycznej, jak i praktycznej. Szybciej od innych ras przyswajają nowe informacje i poprawiają swoje zdolności.

Słabości

  • Brak.


Wróżki
O rasach wszelakich MvXZsrh


Przybyły do Gościńca niedługo po Krasnoludkach, choć nikt nie wie kiedy dokładnie się to stało. Ponoć pewnego dnia gdzieś słychać było trzepot skrzydeł, a następnego Wróżki stały się częścią krajobrazu. Stąd też niektórzy ukuli teorię, że istoty te zostały stworzone przez Prastare Licha, jako strażnicy tej pięknej, ale niebezpiecznej krainy. Nikt nie wie, ile w tym prawdy, ale faktem jest, że rasa ta jest najbardziej związana z magią Gościńca - często bywa jej ucieleśnieniem.
Ale po kolei. Wróżki rodzą się z odgórnie przydzieloną Domeną, której mają strzec. Kto i jakim kryterium o tym przydziale decyduje, tego także nie wiadomo. Każda wróżka od urodzenia związana jest z konkretnym miejscem, żywiołem albo zjawiskiem w przyrodzie. Istnieją więc wróżki polne, lodowe, deszczowe, wróżki poszczególnych drzew, a nawet wróżki cienia czy śmierci. Determinuje to nie tylko ich wygląd, ale też charakter i zachowania. Stąd też ciężko trafić na dwie choćby podobne do siebie wróżki - jedne mogą przypominać krasnoludki ze skrzydłami, inne wyglądają jak humanoidalne rośliny albo żywioły zamknięte w ciałach. Żyją do 300 lat maksymalnie, przy czym po 250 latach gwałtownie się starzeją i zostają malutkimi, milutkimi babciami. Albo Babą Jagą ze skrzydłami.


Bonusy Rasowe

  • Czują największy związek z magią i używanie jej przychodzi im naturalnie - wybrana ścieżka magii na start jest na wyższym poziomie niż normalnie.
  • Większość z nich posiada skrzydła którymi świetnie się posługuje.

Słabości

  • Jeśli ich domena zostanie zniszczona albo zanieczyszczona, to samo staje się z ich magią - słabnie, a w skrajnych przypadkach znika - jest to jednak proces powolny, zawsze można postarać się odtworzyć domenę. Jest to jednak bardzo trudny i żmudny proces. Jeśli jednak domena zniknie, to podobny los czeka po dłuższym czasie wróżkę. Warto dodać, że wróżki czują, gdy ktoś próbuje uszkodzić ich domenę, jest podobne do złych przeczuć.
    Przykład:


Zwierza
O rasach wszelakich EoFIEnP


To byli pierwsi przedstawiciele "zwierzęcych" ras jakie pojawiły się na Gościńcu, ich obecność została zaakceptowana stosunkowo szybko. Wszak leśne stworzenia nie są niczym dziwnym dla wróżek i krasnoludków. Zdarzały się przypadki, kiedy omyłkowo byli brani za stworzenia o niższej inteligencji, ale te czasy już minęły... chyba. Ich liczebność i różnorodność szybko wzrosła. Nie do końca wiadomo jakim sposobem Zwierza zostały obdarzone rozumem i zdolnością mowy, ale niektórzy filozofowie Gościńca mówią, że łączy się to ze wzrostem, bo tylko małe wersje zwierząt są Zwierzami. Z biegiem lat zwierza nauczyły się chodzić na dwóch nogach i używać narzędzi - o ile tylko chciały, bo konserwatyści dalej polegają na swoich pazurach i naturalnej postawie.
W tej chwili można spotkać niesamowicie bogatą listę gatunków, im więcej czasu mija tym dłuższa staje się ta lista; myszy, lisy, borsuki, ale można spotkać tez bardziej egzotyczne istoty takie jak: hieny, żyrafy, lwy, papugi.
Jeżeli odżywiają się zdrowo i ogólnie dbają o siebie, to mogą dożyć nawet do 150 lat.

Bonusy Rasowe

  • Uchodzą za najsprawniejszą fizycznie rasę w całym Gościńcu - mają dodatkowe punkty do statystyk fizycznych na start.
  • Jeśli idzie o magię to naturalnie najłatwiej idzie im korzystanie ze ścieżki Ciała - mogą sobie w tej kwestii pozwolić na więcej od innych ras, a sama magia przychodzi im intuicyjnie.
  • Najczęściej są dobrze przystosowane do życia bez narzędzi czy ubrań - mają pazury, futro, skrzydła lub płetwy.

Słabości

  • Wielu z nich cierpi na częstsze lub rzadsze ataki zezwierzęcenia. Jest to stan, kiedy rozum ustępuje instynktom i ze świadomej istoty zostaje dzikie zwierzę.


Zwierzołaki
O rasach wszelakich VPyQhRA


Mianem Zwierzołaków nazwano na początku wszystkie ofiary klątw i wypadków z użyciem potężnej magii zmieniającej ciało w większy lub mniejszy sposób. Dzięki niej (a raczej przez nią) powstały istoty będące połączeniem zwierzęcia z krasnoludkiem. Na pierwszy rzut oka niczym nie musza się różnić od zwykłego krasnala, gdyby nie fakt, że w nogawce spodni ukrywają ogon, w za dużych butach kopyta, a pod wysokim kapeluszem rogi. Zdarzają się też bardziej zwierzęce przypadki, jak chociażby krasnoludki pokryte futrem albo z ptasimi skrzydłami. Najbardziej dzikie istoty nazywane są na cześć dominującego w ich wyglądzie zwierzęcia - Wilkołaki, Lisołaki, Kotołaki i im podobne. Nikt nie wie, czy to zezwierzęcone krasnoludki, czy może uczłowieczone zwierzęta, a próby dotarcia do prawdy najczęściej kończyły się tragicznie. Ta "rasa" w kwestii populacji mieści się pomiędzy Zwierzami, a Cudakami i żyje wszędzie - równie dobrze czują się wśród Krasnoludków jak i Zwierzów. A że oni czasem nie życzą sobie sąsiedztwa tych "mieszańców" to już inna sprawa.  

Bonusy Rasowe

  • Mają naturalną smykałkę do magii Ciała, pozwala im ona zmniejszać lub zwiększać ich zwierzęcą część...
  • ...od której czerpią też w kwestii lepszych zmysłów, silniejszego ciała, albo posiadania pazurów czy futra...
  • ... a ludzka strona pozwala im szybciej się uczyć...

Słabości

  • ...Jednak w żadnej z tych spraw nie dorównuję ani Zwierzom, ani Krasnoludkom.
  • Częściej, niż Zwierzom zdarzają się im ataki zezwierzęcenia. Jest to stan, kiedy rozum ustępuje instynktom i ze świadomej istoty zostaje dzikie zwierzę.


Cudaki
O rasach wszelakich EIBjwAS


Cudaki? Każdy już o nich słyszał, ale nie każdy do końca rozumie. Czym oni są? Cóż... nie wiadomo tak naprawdę. Wielkie, ziejące ogniem smoki! Dumne, latające gryfy! Podstępne, groźne chimery! Tak się istoty te utarły w baśniach, niektóre z tych mitów pokrywają się z rzeczywistością, ale wiele zabobonów trzeba jeszcze zweryfikować. O Cudakach krąży wiele plotek, niekoniecznie przychylnych, przez co rasa nie zawsze jest przyjemnie odbierani przez Wróżki i Krasnoludy, nawet Zwierza i Zwierzołaki potrafią poddać się naciskowi tłumu i nie chcą się przyznawać do tego, że łączy ich coś z tymi, nierzadko dziwnymi, istotami.
Cudaki nie są raczej stworzeniami przystosowanymi do korzystania z narzędzi, niechętnie się dostosowują się do norm społecznych i rzadko kiedy chodzą na dwóch łapach, mają często bardzo ciekawe zdolności. Są najrzadziej występującym odłamem zwierząt, jednak wcale nie jest ich tak mało, jak niektórzy by sobie tego pragnęli. Często trzymają się w w grupkach między "swoimi" i wolą ograniczyć kontakt z resztą społeczeństwa, ale to też nie zawsze musi być reguła.
Życie ich rozciąga się nieco dłużej niż innych, mogą dotrwać nawet dwustu lat, długi czas na to by przeżyć wiele ataków zezwierzęcenia, an które są wyjątkowo podatne.

Bonusy Rasowe

  • Podobnie jak Zwierza, Cudaki są bardzo sprawne fizycznie.
  • Każdy Cudak może mieć jakąś cechę specjalną, odróżniającą go od innych istot. Chociażby mieć bardzo niską i powodującą odmrożenia temperaturę ciała, albo wydzielać przez skórę bardzo silną toksynę.
  • Jeśli idzie o magię to naturalnie najłatwiej idzie im korzystanie ze ścieżki Ciała - mogą sobie w tej kwestii pozwolić na więcej od innych ras, a sama magia przychodzi im intuicyjnie.
  • Najczęściej są dobrze przystosowane do życia bez narzędzi czy ubrań - mają pazury, futro, skrzydła lub płetwy.

Słabości

  • Cudaki spośród trzech odłamów "zwierzęcych" ras są najbardziej narażone na ataki zezwierzęcenia. Jest to stan, kiedy rozum ustępuje instynktom i ze świadomej istoty zostaje dzikie zwierzę.

Wodniki
O rasach wszelakich PXmbWIx


Z wyglądu i długości życia najbliżej im do Krasnoludków, choć i od w wielu kwestiach się różnią. Ich ciała są pokryte łuskami, głównie w odcieniach niebieskiego i zieleni, czasami z żółtymi, fioletowymi czy różowymi wstawkami. Białka ich oczu są czarne lub złote. Na szyjach posiadają skrzela, które umożliwiają im oddychanie pod wodą. Nie posiadają żadnego owłosienia, a fryzury zastępują im płetwy, czasem będące długimi pasmami, a innym razem przypominające kształtem liście, płatki kwiatów lub macki. Poza tym między palcami u rąk i nóg można znaleźć błonę. Noszą raczej skąpe ubrania ze względów praktycznych, co by ich ruchy nie były zbytnio krępowane w wodzie. Przez wiele lat żyły w głębinach nie wyłaniając się na powierzchnię, ale mroź i nagłe ubytki w pokarmie zmusiły cały gatunek do emigracji na powierzchnię w poszukiwaniu lepszego miejsca do życia, z dala od ryb, które przepędzone przez Zimowy Wiatr podpłynęły niebezpiecznie blisko siedlisk Wodników. Dla większości przedstawicieli tej rasy świat na powierzchni wydaje się obcy i wrogi. Mało który wodnik rozumie i akceptuje zwyczaje panujące na Gościńcu, ale jeżeli jesteś wśród wron, to kracz jak one.

Bonusy Rasowe

  • Każdy Wodnik w porównaniu do większości istot żyjących w Gościńcu jest świetnym pływakiem, nawet jeśli wśród rodziny był co najwyżej uważany za przeciętniaka.
  • Niektórzy potrafią zamienić pod wodą swoje nogi w ogon.
  • Korzystanie z magii Wody przychodzi im intuicyjnie i lepiej, niż innym rasom.
  • Głęboko pod wodą, gdzie nie dociera światło, korzystają z sonaru by orientować się w otoczeni. Korzystają z niego także, by komunikować się z innymi Wodnikami w okolicy.


Słabości

  • Ich płuca są słabe przez co Wodniki szybciej męczą się na powierzchni.
  • Jeśli Wodnik znajduje się poza wodą dłużej, niż dzień, jego skóra zaczyna się coraz mocniej suszyć, doprowadzając początkowo do podrażnień, a potem utraty łusek i poważnych ran. Dlatego rutyną jest codzienne zanurzenie się choćby na chwilę.
  • Bardzo mocno słabną w gorących i suchych miejscach.


Florki
O rasach wszelakich Puyzrge


Floreukicentopteilerenianie, inaczej florki, w wielkim skrócie, są roślinnymi odpowiednikami zwierzołaków, chociaż określanie ich w ten sposób może zostac odebrane jako obraza wielkiego, roślinnego majestatu. Florki, są rasą kolorową, próżno szukać dwóch takich przedstawicieli tego gatunku, a do tego są po prostu piękne. Wydają się delikatne i majestatyczne, zazwyczaj staranne w swoich poczynaniach. Niektóre na pierwszy rzut oka można pomylić z krasnoludkami czy wróżkami, ale zawsze zdradzają je jakieś roślinne cechy, jak to: liściaste włosy, zielona skóra czy kryza z płatków kwiatowych wokół głowy, nie brakuje bynajmniej u nich upersonifikowanych wersji roślin, co tylko jeszcze bardziej pogłębia różnorodność tej rasy. Typowy przedstawiciel potrafi żyć nawet do 350 lat, przez co niektórzy mówią że wiek rekompensuje ich małą liczebność.
Są dumni, nierzadko uważają się za byty idealne, które żywią się samą łaską Bogini. Takie usposobienie może sprawiać problemy w komunikacji z mieszkańcami Gościńca, tym bardziej, że florki, czy floreukicentopteilerenianie, otwarcie gardzą istotami, które żywią się "zwłokami". Niemniej Gościniec jest dla nich nowym azylem. Nie są zbyt rozmowni jeżeli zapyta się o powód ucieczki z rodzimych stron, zdradzają tylko, że Pustka się zbliża, a wraz z nią mroczne istoty. Jakie? Nie chcą, albo nie są w stanie odpowiedzieć na to pytanie.

Bonusy Rasowe

  • Władają magią Roślin łatwiej i lepiej od innych ras.
  • Nie potrzebują zwykłego pożywienia ani snu.
  • Ciężko jest je wytropić, bo nie wydzielają zapachu innego, niż zwykłe drzewa i kwiaty. Jeśli są nieruchome, a ich wygląd przypomina naturalne rośliny, to bardzo trudno je zauważyć.

Słabości

  • Po dłuższym pobycie (dłużej, niż jedna noc) w ciemnościach zauważalnie słabną.
  • Podobnie dzieje się gdy odetnie się je od wody i ziemi...
  • ...kiedy zaś połączy się te dwie słabości Florek praktycznie przestaje funkcjonować dopóki nie trafi do lepszego otoczenia.
  • Większość Florków jest w sobie i swojej rasie mocno zadufana.

Powrót do góry Go down
https://lesne-licha.forumpolish.com
 
O rasach wszelakich
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Dawno Dawno Temu :: Baśniozbiór-
Skocz do: